donderdag 13 november 2008

Enigs verjaardag

Gisteren was een vriendin van mij jarig. Ze woont in Ierland; laten we haar voor het gemak Enig noemen. Eigenlijk had ik Enig al een paar dagen geleden een brief moeten sturen. Zij is namelijk postbode en vindt het prachtig als er busladingen vol brieven (kaarten mag eventueel ook, maar liever echte brieven) op haar verjaardag binnenkomen, terwijl zij de post aan het sorteren is. Want alleen dan is ze echt jarig. Moderne digitale zaken verafschuwt ze ten zeerste, maar dan vooral wanneer het brieven of boeken betreft. Met TV's en DVD's is ze zelfs heel technisch. Ik was nog vergeten te vertellen dat ze ook in de bibliotheek werkt. Ze heeft daar een e-mailadres, maar dat weigert ze te gebruiken. Als er echt belangrijke berichten zijn, dan moet men maar de moeite nemen om haar die mondeling of in briefvorm te doen toekomen. E-mailberichten ondermijnen het contact, verspreiden virussen en zijn vooral onnodig bewerkelijk en nutteloos. Wat is er mis met een brief, waarom is die nieuwlichterij nodig? Mensen, word wakker en steun Enig. Want kijk nou eens, ik typ hier dit stukje voor mijn weblog (wat is dat nou weer, daar is het DAGBOEK toch voor uitgevonden?), terwijl ik in die tijd natuurlijk gewoon een brief had kunnen schrijven. Kan niet meer, ik moet zo gaan slapen. Weet je wat, ik print gewoon de stukjes weblog uit en bundel ze tot een boekje. SSSStt, niets zeggen......
Enig, gefeliciteerd!

Geen opmerkingen: