zondag 23 november 2008

Kerstgevoel

Sneeuw heeft zo veel charme; ik krijg er altijd prompt een kerstgevoel van. Ik ging vandaag naar buiten en kreeg meteen al de neiging een kerstboom gaan versieren; helaas, er waren geen glimmende bolletjes in de buurt. Gelukkig zag ik in de schuur wel mezenbollen liggen. Ach, wat een win-win situatie: ik kon even kerstboompje spelen en de vogeltjes hadden ook wat te eten. En het leuke van die mezenbollen is dat ze weliswaar niet glimmen, maar jou zelf doen glimmen als er 20 koolmeesjes op afkomen.
En dan wordt dat kerstgevoel nog versterkt door de warmte in huis, het grote aanbod aan kunst en cultuur op televisie, de enorme hoeveelheid onontkoombare reclame voor leuke cadeautjes en goede doelen op de televisie, kinderen die na het maken van een sneeuwpop ineens zin hebben in gezelschapsspelletjes; kortom, het zal niet meevallen om morgen gewoon op de fiets te stappen en naar het werk te gaan; ik geloof dat ik maar een kerstboompje meeneem.....

Geen opmerkingen: