zondag 14 december 2008

Farsi leren

Mijn dochter had vannacht een logeerpartijtje met haar vriendinnetje; 's ochtends werden we wakker van hun vrolijk gekwetter. We gingen naar beneden en wat we zagen vertederde ons zeer: ze hadden alle knuffels mee naar beneden genomen en waren schooltje aan het spelen. De knuffels waren de leerlingen en ze leerden....Farsi. Sinds onze terugkomst uit Iran hadden we eigenlijk geen Farsi meer geoefend met de kinderen en gingen er vanuit dat ze al het geleerde vergeten waren. Maar nee, ongelooflijk hoe lang dat blijft hangen; de nichtjes van mijn man zijn goede leraressen gebleken. Ik hoorde mijn dochter tegen haar vriendinnetje zeggen: "Kijk, de vijf is heel makkelijk, dat is gewoon een omgekeerd hartje." Ach, en mijn hartje smolt. Toch maar weer oppakken, die Farsi-lessen.

Geen opmerkingen: