donderdag 15 januari 2009

Twitteren gaat het helemaal worden!?

Als je over een jaar nog niet op Twitter bent aangesloten, dan hoor je er niet meer bij. Dat vermoeden de trendwatchers tenminste. Barack Obama twittert, Lance Armstrong twittert, Britney Spears twittert, Hilary Clinton twittert, Maxime Verhagen twittert. Niet de minsten dus! Hoewel, ik weet niet hoe lang Obama nog mag twitteren. Zijn blackberry moet-ie waarschijnlijk binnenkort opgeven....

Wie overigens niet weet wat twitteren (tsjilpen) is, moet maar eens op de twittersite kijken. De vogelbeeldspraak is in ieder geval, zoals je zult zien, leuk doorgetrokken, want een berichtje heet in twittertaal een tweet.

Zo, nu kun je in ieder geval meepraten. Bibliotheken vragen zich al een tijdje af of en hoe ze dit betrekkelijk nieuwe medium kunnen inzetten als communicatiemiddel (zie o.a. Wow!ter 's bericht van 4 januari). Je kunt er in ieder geval mee voorkomen dat je vergeten wordt. En het is hip en snel.

Gisteren was er bij EénVandaag een item over. Ja, want ze zijn modern. Naast Maxime Verhagen was ook trendwatcher Vincent Everts aanwezig.
Aangezien mensen zich afvragen of Maxime wel zelf twittert en niet een van zijn PR-medewerkers, heeft hij zijn meest vaste twitterpartners op zijn kamer op het Binnenhof uitgenodigd om samen met hen over het twitteren (en andere zaken) te praten en te laten zien dat hij inderdaad zelf twittert en niet een van zijn medewerkers.

EénVandaag heeft natuurlijk ook een Twitterdienst.

En wil je weten waar Maxime Verhagen nu is? Kijk dan hier. Zit je daar op te wachten? Ik in ieder geval niet. Maar wie ben ik? Vooralsnog te lente voor al dat gefestina. Ik houd meer van boeken en verhalen. En voel me niet op m'n gemak in een volière.
Maar, wie zal het zeggen, twitter ik er straks lustig op los. Tempora mutantur, nos et mutamur in illis (tijden veranderen en wij veranderen met hen) staat er heel toepasselijk op de spiegel die pas bij onze personeelsingang is opgehangen. Ja, panta rei in twittertaal. Zie je, ik leer het al. Oudèn menei.

4 opmerkingen:

Unknown zei

Bloody hell! Nog een site met communicerende vaten. Holle vaten ook nog, die immers het MAXIMaalst klinken. Weten we ook weer waar Verhagen zijn voornaam aan te danken heeft. Nomen est omen!

Festina Lente zei

Als je die lijn doortrekt, zouden W-Alexander en MAXIMA ook moeten gaan twitteren. Zijn ze al gespot bij Maxime?

katharina zei

Ik heb het gevoel al mijn hele leven te twitteren en te tweeten maar van Maxime heb ik nog nooit iets verstandigs gehoord. Wel weet ik dat W. Bos na de formatiebesprekingen een allergie voor M. en de Vries heeft overgehouden. Iets met rat....
Dus U verbljft niet graag in een voliere, Festina? Als ik een volger blijf wordt deze blog nog en voliere. Oppassen.
Uw vraag naar het woord eenzaad heeft mij doen duiken in een oeroud woordenboek. Ja, het bestaat en is geen taal-of tikfout.
Ik gebruik dit woord al jaren voor mezelf en dan wil het figuurlijk gesproken zeggen: liefst op mezelf zijnde. Of: ongeschikt voor samenwonen. Ik wist niet dat het ook een bestaand woord was maar in het woordenboek staat:eenzaad, zie eenlobbig wat zoveel wil zeggen als hebbend een zaadlob bv een lelie. Nu U weer!
Het betreffende onderzoek heb ik gehoord op de radio, opgeslagen in mijn geheugen en verwoord naar Uw blog. Ik wens U een mooi verregend weekend toe. Liefs Katharina

Festina Lente zei

Wat die volière betreft: een ruim opgezetten volière met mooie en zeldzame vogels is natuurlijk prima! En ook jij een een- of meerzadig weekend!