donderdag 12 maart 2009

RSS-owl

Vandaag heb ik ter ere van de boekenweek - maar dat laatste verzin ik erbij - de RSS-owl op mijn werkcomputer geïnstalleerd. Met de RSS-owl kun je feeds van afgeschermde blogs en andere web 2.0 - toepassingen verzamelen. En ook de comments, die niet meer te houden zullen zijn.
Ik heb de owl prominent op mijn bureaublad gezet, zodat ik er elk moment aan denk om 'm even te checken. Er zal maar eens iets in de organisatie gebeuren zonder dat ik het weet! En als ik mijn oor heel dicht tegen het scherm houd, zegt hij af en toe heel zachtjes 'oehoe'. Zo lief!

Mijn bureaublad ziet er inmiddels uit als de agora van Athene. Alleen de stoai ontbreken nog. En die blogs en wiki's? Die fungeren als moderne ekklesiai. Door de nieuwe media kan iedereen weer gewoon z'n zegje doen op het dorpsplein. De democratie van Athene herleeft! Mede dankzij de uil!

2 opmerkingen:

WoW!ter zei

Oehoe (zachtjes)

Festina Lente zei

Aha, ik hoor duidelijk een democraat!