woensdag 1 april 2009

Kikker in je bil!


Zelf ben ik niet origineel genoeg om een goede 1 aprilgrap te bedenken, maar gelukkig zijn er legio andere mensen die dat doen. Zo hebben mijn kinderen meegedaan aan een 1 aprilgrap door de redactie van het plaatselijke suffertje: er zou een reuzecactus ontdekt zijn in een bosje bij Lent. Zij mochten op de foto met de zogenaamde reuzecactus.

En vanmorgen had mijn buurmeisje mij bij de neus: zij had verband om haar arm, omdat ze zogenaamd haar arm flink gekneusd had bij een val van de trap. En ik maar troostende woorden spreken: uilskuiken!

Ook op het werk was er een goede grap bedacht: alle lunchtrommels van de medewerkers zouden gecontroleerd worden op de gezondheid van de producten die zich daar in bevonden. Ik zou er absoluut ingetrapt zijn, als ik niet in de intranetredactie had gezeten.

Het gevaarlijke van zo'n dag is dat je aan alles gaat twijfelen. We kregen namelijk van de school van mijn kinderen het verzoek om een strookje in te vullen of we wel of niet bij die en die informatieavond van de school waren geweest en zoniet, waarom dan niet. Het was toch zo'n interessante avond over partnerschap tussen school en ouders. Waarschijnlijk is het serieus bedoeld, maar het doet toch wel erg aan een 1 aprilgrap denken. Ik zal proberen zo neutraal mogelijk te antwoorden.
En we kregen (eindelijk) bericht dat onze zoon tot het SG is toegelaten. Ook een 1 aprilgrap? Ik hoop het niet voor hem!