donderdag 30 juli 2009

De grote schoonmaak

Ik heb het toch zo getroffen met mijn dochter: ze is namelijk dol op schoonmaken! Het eerste wat ze zei toen ze van schoolkamp terugkwam was: 'Waarom heb je de badkamer schoongemaakt?'

Vanmorgen maakte ze me wakker met: 'Kom op, mamma, opstaan, we zouden toch de keuken schoonmaken?' O ja, dat had ik gisteren beloofd. En we zouden de verkleedkleren uitzoeken (lees: wegdoen) om plaats te maken voor de schoolboeken van mijn zoon, die over enkele weken zullen arriveren in al hun gratisheid.

Zelf vind ik schoonmaken ook al zo'n gezellige bezigheid, ofwel alleen (met de radio/ een muziekje aan) ofwel met mijn dochter, dan wordt het echt een feest. Je krijgt dan van die gesprekken als:

'Mamma, kun je azijn eigenlijk drinken?'

'Ik zou het niet proberen als ik jou was.'

'Ja, maar in de Donald Duck staat dat als je de hik hebt, dat je dan een glas azijn moet drinken.'

Heerlijk, zo'n schoonmaakvakantie. Zo leer je nog eens wat.

6 opmerkingen:

Unknown zei

Ik neem dan toch liever een hapje van een schijfje citroen. Werkt ook bijna altijd. Gisteren nog, tot twee keer toe :-)

Festina Lente zei

Dat klinkt inderdaad beter!

schrijverdezes zei

Vinden jullie het leuk om 's een paar dagen samen in een écht vuil huis te logeren en aan de slag te gaan? Radio en cd's zijn aanwezig. Eventueel met strijkwerk.

Festina Lente zei

Ik zal het mijn dochter eens voorstellen :-)

Reintje Senders zei

Ik heb een bloedhekel aan schoonmaken, maar het moet toch gebeuren. Met schoonmaakazijn kun je heleboel dingen schoonmaken, beter dan al die dure middelen waarvoor allerlei onzinnige reclame wordt gemaakt. Mijn nichtje van 5 vindt het heel leuk om mee te helpen met schoonmaken. Denk dat ik maar voort inschakel. Ze kan ook van die heerlijke opmerkingen maken.

Festina Lente zei

Schoonmaaklust is blijkbaar dus leeftijdsgebonden :)