woensdag 29 juli 2009

Irri 2.0

Ben van Balen baalt ontzettend van de toename van het gebruik van 2.0 achter allerlei woorden om er mee aan te tonen dat het innovatief en hip is, met name wanneer de 1.0 - versie ontbreekt. Het verdient naar zijn mening een 10 op de irrischaal (en die 10 deelt hij niet vaak uit!).

Web 2.0 is een logische benaming, omdat je ook een web 1.0 had. En het lijkt mij bovendien een mooie benaming, omdat het tweerichtingsverkeer betreft, tegenover het eenrichtingsverkeer van weleer.

Bij ons op de werkvloer is het tweepuntnullen ook niet van de lucht, iets wat mij er een keer toe heeft doen besluiten boven een notitie versie 2.0 te zetten, eigenlijk meer met een knipoog, omdat ik het een beetje zat was dat in mijn ogen 'gewone praatpapieren' tegenwoordig zo ontzettend formeel ingediend dienen te worden. Er brak natuurlijk meteen paniek uit......

Persepolis 2.0, wat dacht je daar trouewns van?

2 opmerkingen:

Unknown zei

Ik weet nog dat ik de naam van B20 had veranderd in 0+ nog wat (ofzo) toen was er toch ook net iets te veel verwarring.

En ruwe schetsen van aanpak worden toch ook snel getransformeerd tot standaardstukken inderdaad.

Irritant of niet: de wereld is nog lang niet helemaal klaar voor een nieuwe fase...

Festina Lente zei

Van notities vind ik het erger als aan alle formele eisen is voldaan, maar de inhoud ervan bedroevend is; dan heb ik het liever andersom...

Zelf heb ik niet zo'n moeite met dat 2.0, tenzij het echt misplaatst is, maar dat komt vast nog wel!