maandag 17 augustus 2009

Vicesima

Soms is de wereld zooo klein! Dan krijg je ineens oudcollega's weer in het vizier, bijvoorbeeld door een gezamenlijke hobby: bloggen.
In dit geval geldt dat voor mij en mijn oudcollega Mieke School. Zij blogt/blogde? onder de naam Biepmiep.
Biepmiep is natuurlijk een geuzennaam voor bibliotheekmedewerkers, zoals Wow!ter in 2006 al opmerkte.

Ik ken haar via mijn oude werkplek, het TBL in Oss. Grappig is dat ik ook haar zoon in de klas had voor Latijn.

Maar het kan ook zijn dat ik me helemaal vergis en dat onder Biepmiep ene Kitty schuilgaat. Want Mieke blogt nu onder Biepmieke.....
En als mediathecaris op het TBL.
En is natuurlijk actief op Boekenproeven.

Als Biepmieke de vrouw achter 23 wazige dingen is, dan volgt ze zichzelf; ook een goed idee! Ik heb zelf (op aanraden van Wow!ter) een rss-feed op mijn weblog. Dat heeft 2 voordelen, namelijk 1. je kunt zien hoe je berichtjes er in de rss-reader uitzien en 2. je kunt in de statistieken zien hoeveel mensen een abonnement op je blog hebben.

Zo en nu na al die verwarring tijd voor een echt verhaaltje over Biepmiep.

2 opmerkingen:

mediathecaris zei

Leuk die gedachten over biepmieke.
Biepmiep =Kitty een collega van mij bij de Basisbibliotheek Maasland.
En wij zijn allemaal met de 23 dingen bezig. Vandaar...

Toen ik net aan het bloggen was heette ik biepmiep. Maar om een of andere reden werden er teksten opgeplaatst die niet van ij waren. Toen heb ik de blog veranderd in Biepmieke.

Jaja al die vaktermen!!!! Trouwens een leuk verhaal over de biepmiep.
Hoe wordt er toch tegen onze functie aangekeken??

Groetjes,

Mieke

Festina Lente zei

Dag Mieke,

Ik was idd even in de war door een en ander, maar leuk dat Kitty ook meeleest nu. Hoe meer zielen enz.
En hoe er tegen onze functie wordt aangekeken, is erg in de actualiteit tegenwoordig, nu er een quiz wordt gehouden in het najaar door Chantal Janzen met 'biepmiepen' als categorie.
En 'biepmiepen' zijn ook al testpubliek geweest pas bij de release van de film nav het eerste deel van de Millenniumtrilogie van Stieg Larsson. Zie post van gisteren van ZBD.