donderdag 24 september 2009

Klassieken in het café


Zie je wel? Echte barkrukkentaal!


via

6 opmerkingen:

De Eeuwige Bron zei

Hij is leuk!
Hora ruit, tempus fluit
Hoe spreek je dat eigenlijk uit?

Festina Lente zei

Dag WvS: zal ik het proberen fonetisch te schrijven? Een paar regels vooraf:
De klemtoon valt op de voorlaatste lettergreep en de u wordt als een oe uitgesproken.
Hora roe-iet, tempoes floe-iet.
Een waar woord.....

Reintje Senders zei

Hi hi,

Heel grappig, alleen het nadeel dat ik nooit geen Latijn of Grieks heb gehad. Ik stuur dit filmpje door naar m'n oudste broer, die heeft dat wel gehad en zal dit ongetwijfeld heel leuk vinden. Die man die daar aan het darten was, leek qua stem en doen van laten wel heel veel op een ex van me van heel lang geleden, Johnny. Dat was ook zo'n typische betaknakker en moet vanavond weer aan de bak in de dartcompetitie.

Festina Lente zei

One hundred and eighty!
Veel plezier in Barcelona!!

De Eeuwige Bron zei

Dank voor de uitleg. Zat ik aardig in de richting maar ik twijfelde of de h werd uitgesproken.

Festina Lente zei

Zeker, geen 'stomme h' als in het Frans! (Dat hebben ze zichzelf aangedaan :)