maandag 5 oktober 2009

Aandacht voor de leraar



Het is vandaag de dag van de leraar, maar of dat overal leeft, betwijfel ik een beetje. Mijn kinderen waren zich in ieder geval nergens van bewust.

Naast de dag van de leraar is het ook nog eens de week van het onderwijs. Bij de televisie is men zich daar in ieder geval van bewust; er komen meer dan gewoonlijk films (être et avoir) en documentaires (bijvoorbeeld over moslimjongens en meisjes op een Rotterdams gymnasium) over het onderwijs en woensdag natuurlijk de verkiezing van de leraar van het jaar.
Zou het een moderne of klassieke worden?

Voor mij was het de dag dat ik uitgenodigd ben om scholingscoördinator op mijn werk te worden. Eigenlijk heet dat trekker scholing, maar dat vind ik raar klinken, net alsof ik een tractor ga worden.

2 opmerkingen:

mediathecaris zei

Wij hebben op het TBL vandaag gebak gekregen!

Mieke

Festina Lente zei

Hé kijk, zo hoort het!!