zaterdag 17 april 2010

De week van de klassieken

De week van de klassieken is nu al weer een paar dagen gevorderd en eigenlijk heb ik er nog weinig van gemerkt, behalve een optreden van Imme Dros bij de Tros Nieuwsshow en wat aankondigingen.
En vanmorgen las ik in Voxlog een interview met hoogleraar Griekse Taal en Cultuur Lardinois over het thema van deze week van de klassieken: helden. Zijn held: Odysseus.

Er is evenwel genoeg te doen, maar het speelt zich allemaal af in Leiden, Amsterdam en Leeuwarden; een beetje te ver van huis dus. En ik ben nou eenmaal geen held in reizen. Maar de tentoonstelling in Leiden (MegaGrieken) gaan we desalniettemin nog wel bezoeken met de kids, denk ik.

En mijn held? Cleopatra: stoere, inventieve vrouw met lef. Of mag het alleen over mannelijke helden gaan deze keer?

Geen opmerkingen: