donderdag 6 mei 2010

Nieuwkomer heeft het beste weblog

Emile Roemer, de nieuwkomer onder de lijsttrekkers, heeft het beste weblog van alle lijsttrekkers. Job Cohen schrijft te langdradig, Pechtold heeft de en-ziekte, Femke Halsema schrijft te wollige beleidstaal, Van der Staaij bezigt te veel de telegramstijl en de rest van de lijsttrekkers hééft niet eens een weblog.

Wat Roemer goed doet? Daar is onderzoek naar gedaan. De bevindingen: Roemer schrijft helder, daadkrachtig, persoonlijjk en enthousiast en creëert een wij-gevoel. En dat is blijkbaar de truc.

Dus op wie stemmen wij 9 juni allemaal?

12 opmerkingen:

Astrid zei

Leuk, maar wel raar dat er nergens naar de betreffende blogs gelinkt wordt. Was dat teveel moeite?

Festina Lente zei

Daar heb je eigenlijk wel gelijk in en eigenlijk zou ik dat dus moeten doen, maar daar ben ik eigenlijk te lui voor...

Festina Lente zei

Hé, bij de Volkskrant hebben ze wel netjes linkjes geplaatst.

Astrid zei

Da's toch heel mooi van de Volkskrant. Puntje gescoord!

schrijverdezes zei

Ik denk niet dat 'wij' het 'allemaal' doen, maar ík stem hoogstwaarschijnlijk op iemand (d.w.z. op een partij) die niet in dit rijtje staat. En als het wél iemand uit het rijtje wordt is dat die van de langdradige stukjes.
Is er ook al een beste twitteraar aangewezen?

Festina Lente zei

@ schrijver: grote kans dat ik met je meega, of misschien toch voor de dame met de wollige beleidstaal. Helder is niet per definitie beter, wel?
De beste twitteraar uit de politiek? Ik zou het werkelijk niet weten! Is dat niet Femke?

schrijverdezes zei

Ik denk het wel (van die twitteraar), maar ik 'volg' alleen Femke en Mariëtte H. Femke is als twitteraar erg goed. Ik stem meestal op splinterpartijen met één mij zeer welgevallig 'speerpunt'. Vorige keer Partij voor de Dieren, nu waarschijnlijk weer. Dus ik vermoed dat de kans dat je met me meegaat juist klein is (toch?).

Festina Lente zei

Ja, PvDD ga ik niet stemmen; Femke of Job, that's the question.

schrijverdezes zei

Ik wou dat je twee stemmen mocht geven, dan zou ik het veel minder lastig vinden (al zal dat vast rare consequenties hebben). Ik vind dat íemand toch de bio-industrie e.d. eens grondig aan de kaak moet stellen, maar ik vind natuurlijk ook nog wel een paar andere dingen.
Tot nu toe heb ik meestal iets wat ik erg belangrijk vond (zoals ook b.v. kernenergie) en dat in een partij echt een hoofdpunt was de doorslag laten geven. Bij mij thuis moeten ze daar erg om lachen ;-) Toen ik zei dat ik overwoog nu op JC te stemmen kreeg ik dan ook meteen als reactie: jij stemt toch altijd op splinterpartijen?? Dus ik denk dat ik me daar maar aan hou...

Festina Lente zei

Ja, je aan je principes houden klinkt wel goed. En meestal zijn de splinterpartijen wel sympathiek, toch?

schrijverdezes zei

Het is geen principe hoor, meer een gewoonte. Zo hoef ik ook niet zo erg na te denken ;-) Vroeger was ik een PPR-meisje, daarna ging ik dolen...

Festina Lente zei

De PPR had nooit opgeheven mogen worden...