vrijdag 2 juli 2010

Boeiende carrièrewisseling

Eén van de docenten van mijn zoon - om precies te zijn zijn docente geschiedenis - gaat binnenkort na 10 jaar voor de klas te hebben gestaan een interessante carrièremove maken: ze gaat bij de politie werken. Dat vind ik wel grappig: van boefjes boeien naar boeven boeien.

Saillant detail is dat het politiebureau náást de school is. Zou ze tijdens het lesgeven naar de politieagenten op straat gekeken hebben en gedacht hebben 'dit wil ik ook wel, liever buiten dan binnen' of misschien haar historische kennis willen inzetten bij de recherche en in het verleden van de boeven gaan spitten?

Wel stoerrr in elk geval, deze move! Maar ook jammer, want ze was een heel enthousiaste docente.

2 opmerkingen:

Reintje Senders zei

De politie maakt tegenwoordig heel veel reclame om extra mensen aan te trekken. Zelf heb ik ook een vriendin die bij de politie werkt. En met de kennis die je hebt opgedaan op docent en je historisache zoekvaardigheden kan ze prima terecht bij de politie, m.n. Nationale recherche of informatierechercheur. Ik zal tegen die vriendin zeggen dat ze er binnenkort een collega erbij krijgt.

Festina Lente zei

Zeker doen! Zal ze leuk vinden!
Ik kan me idd herinneren dat je wel eens verteld hebt dat een vriendin van jou bij de politie werkt (en daar goed werk verricht).