dinsdag 16 november 2010

Mijn geboorteplaats: centrum van het Romeinse Rijk

I knew it, I knew it!

Toen ik ter wereld kwam, wist ik het al: dit is een bijzondere plaats. Ik schreeuwde het uit, maar niemand begreep me. 'Dit was ooit het centrum van de wereld, tijdens het keizerschap van Hadrianus de informele hoofdstad van de Romeinse wereld!' Maar niemand schonk er enige aandacht aan.

En nu is dus bewezen dat Voorburg, in de Romeinse tijd Forum Hadriani geheten, vroeger ècht een heel belangrijke Romeinse stad was, nog meer een Romeinse voorbeeldstad dan het wereldberoemde Pompeii.

Geen wonder dus, dat ik klassieke talen ben gaan studeren; dat was al op mijn geboortebed bepaald.....

3 opmerkingen:

Strangebrew zei

Staat ook zo in het boek waar ik mee werk...Voorburg! Maar er waren meerdere fora Hadriani, zoals er ook meerdere Noviomagi waren volgens mij.
Wat niet wegneemt dat Voorburg vast een uitmuntende geboorteplaats is. :)

Lewi zei

Dat kan inderdaad geen toeval zijn :-)

Festina Lente zei

@ Strangebrew: er zijn ook meerdere festina's....

@ LeWi: toeval bestaat niet!