maandag 27 december 2010

Muffins pro

Dit jaar was een van de toppers in het kerstpakket (naast lekkere yoga-theeproducten en een gezelschapsspel met als pionnen hersentjes op pootjes) het muffinbakpakket: een bakplaatje voor 6 muffins en een zelfbouwpakket voor een soort muffins premium (met karamel en chocoladestukjes) voor 8 muffins. Twee van de muffins moesten dus gedwongen buiten het bakblik zien te overleven. Ah gossie, en dat met kerst, dacht ik automatisch.

Mijn dochter - even nieuwsgierig als altijd - had het bakpakket natuurlijk ook meteen gezien. Mamma, die gaan we morgenmiddag maken, want dan ben je toch vrij! Zelf had ik eigenlijk andere plannen voor de middag, maar tegen zo veel enthousiasme kon ik natuurlijk niet op.

Wij de muffins gemaakt. Ze smaakten heerlijk. Nou, daar ga ik nog een paar pakken van kopen, lekker luxe muffins voor de kerst. Hadden ze de luxe uitvoering niet bij onze plaatselijke supermarkt!

Dan maar een basispakket muffins. Ahum, voor 12 muffins. Nog meer muffins buiten spel. Weliswaar met een kleurig zelfbedacht kerstjasje van glazuur, dat wel.

Wat wreed eigenlijk, een bakblik voor 6 muffins geven. Ik hoop dat we volgend jaar de andere helft krijgen....

Geen opmerkingen: