dinsdag 1 februari 2011

Stories Guy

Tja, opgestaan is plaats vergaan! Volger weg, volger erbij! Onze nieuwe aanwinst is Pieter Offermans. Wie is Pieter? Aan zijn avatar kun je al het een en ander afleiden; hij is namelijk historicus en wel een historicus met een heel gevarieerde werkervaring: redacteur bij een uitgever, vrijwilligerswerk voor 'kunstenaars in dialoog', het publiceren van verscheidene artikelen, werkzaamheden aan een boek over het heden en verleden van Limburg, bibliotheekadviseur en 23dingen coach en kwartiermaker voor de Library School.

Zijn visie:
Mijn leven lang help ik mensen om zichzelf - en de wereld om hen heen - beter te begrijpen.
Ik begon mijn loopbaan voor de klas en heb inmiddels vele manieren ontdekt om te werken aan de maatschappelijke en persoonlijke vorming van mensen. Op dit moment ligt mijn focus op het bibliotheekwerk. In mijn visie is de bibliotheek veel meer dan een uitleenfabriek van boeken. Het is een werkplaats waar nieuwe kennis wordt gecreeërd en waar mensen elkaar ontmoeten.

Verder lees ik op zijn interessante weblog dat hij ervan overtuigd is dat verhalen troosten, verbinden en inspireren. Wel, tegen dit alles kan ik niets, maar dan ook niets inbrengen.

Welkom, Stories Guy!

4 opmerkingen:

Bas van Houwelingen zei

Gefeliciteerd met je nieuwe volger. Vertaald in zetels heb je al een behoorlijke fractie.

Festina Lente zei

Maar jij ook Bas! Zullen we binnenkort meedoen met de verkiezingen?

StoriesGuy zei

Wat een verrassing!

Hartelijk dank voor je stuk over mij. Ik kan 'm haast zo op een achterflap zetten.

Festina Lente zei

Graag gedaan! Ik vind het altijd leuk om mijn volgers te introduceren, net als bij een feest of zo. Om het feestelijke karakter van het bloggen te onderstrepen.
Tekst voor een achterflap; grappig, het zijn grotendeels jouw woorden bij elkaar geknipt en geplakt! Zo goed ken ik je immers (nog) niet! Maar het schept al een band dat we beiden bij de RU hebben gestudeerd, nietwaar?