maandag 4 april 2011

Rickrolled


 Een paar weken terug hoorde ik mijn kinderen voor het eerst ineens zingen 'never gonna give you up, never gonna let you down'. Bah, wat had ik vroeger een hekel aan dat liedje zeg, moeten mijn kinderen dat nou ook ineens gaan zingen! Is het gecoverd of zo, dacht ik nog.

Maar nee, het blijkt een 'internetgrap' te zijn (heb je die dan? - zeker, volgens Wikipedia valt dit zelfs onder internetfolklore); dat je mensen een link toestuurt van dit liedje en zegt dat je iets fantastisch op internet hebt gevonden. De mensen die daar intrappen, zijn rickrolled. Mijn zoon had het pas als verzoeknummer aangevraagd bij een schoolfeest. En een plezier dat ze hadden, zeg, want de hele school was zo gerickrolled.

Ha, en jullie dus nu ook! Als je ergens op geklikt hebt, tenminste.

5 opmerkingen:

Reintje Senders zei

Arch, word ik weer doodgegooid met die typische Stock, Aitken & Watermansound uit de jaren '80. Vooral dus die Rick Astley. Zelfs op zijn pagina op Wikipedia wordt aandacht besteed aan het fenomeen Rickrolled. Voor de jeugd is het een leuk nummer voor op feestjes, en voor ons, de een kon er zich aan ergeren (wij dus) en een ander vond het wellicht een leuk nummer.

Festina Lente zei

Slappe disco die in je hoofd blijft zitten, dat vind ik het gewoon....

StoriesGuy zei

Haha! Ik rickroll ook nog geregeld mensen en voel me vervolgens heel schuldig omdat het zo 2007 is. Maar nu ik heb gelezen dat hippe scholieren het ook nog doen... kan ik weer met een gerust hart rickrollen!

Lewi zei

Wel jeugdsentiment hoor...

Festina Lente zei

@ Stories Guy:
Vreemd genoeg is het in 2007 helemaal aan mij voorbijgegaan! Voor mij is het dus een nieuw fenomeen en dat zal waarschijnlijk voor meer mensen (inclusief scholieren...) gelden!

@ LeWi:
Het liedje of het rickrollen?