woensdag 15 juni 2011

Stupido

Ja hoor, doe ik een cursus Italiaans via een app op de iPad (je moet af en toe ook iets nuttigs doen op dat apparaat), loop ik prompt tegen het probleem op dat ik niet weet waar ik de à kan vinden op het toetsenbord. Het Italiaanse toetsenbord maar even geïnstalleerd; hielp geen flauto. En toch moest ik het vinden, want de woordenset 'familie' bleef steeds steken bij pappa (papà in het Italiaans). Zo kon ik dus al een paar dagen niet verder met deze woordenset. Uiteindelijk toch maar eens met hangende pootjes bij de kinderen aangeklopt.

'Ooooh mamma, weet je niet eens dat je dan de a lang moet indrukken en dat dan alle combinaties met de a verschijnen', riepen ze beiden hoofdschuddend in koor.

Ik voelde me wederom verslagen, want daarvoor hadden ze me ook al moeten uitleggen waar je je twitterstatus kunt bijwerken (de knop zit linksonder waar ik 'm linksboven verwachtte) en dat je door middel van een knop rechtsonder (de 2x knop) de iPhone apps kunt vergroten tot iPadformaat (in een lagere resolutie).

Sssssstupido!

4 opmerkingen:

Reintje Senders zei

Ik zou dat ook niet geweten hebben. Maar ja die kids van tegenwoordig leren dat veel sneller.

Festina Lente zei

Ja, irritant is dat, hè?

ern@zone zei

Geweldig, dat ga ik ook doen! Maar dan voor een andere taal ;-)
Ik heb sinds gister een smartphone, maar nog geen internet..... Ik ga morgen maar naar de winkel brrrr... Dát is pas "estupido"....

Festina Lente zei

Succes! Leuk, dat je een smartphone hebt! Fun!