donderdag 4 augustus 2011

1984 op de iPad


De laatste tijd heb ik behoorlijk wat boeken op de iPad verslonden, want ook ik ben, net als vele landgenoten, op toevallige wijze de gelukkige bezitter van een CD met duizenden Nederlandstalige e-books. Een van de boeken die op de CD staan, is 1984.

En niet dat ik me er de hele tijd van bewust was, maar eigenlijk is het behoorlijk omineus om juist dat boek te lezen van een illegale kopie met een camera boven in beeld.

Bij de andere boeken had ik daar aanzienlijk minder last van. Inhoud en vorm hebben uiteindelijk toch wat met elkaar te maken, mag ik ook hier voorzichtig uit concluderen.

Conclusie:
Science fiction is uitermate geschikte literatuur voor op de iPad en dient nooit meer in gedrukte vorm gelezen te worden, aangezien er dan absoluut iets van de beleving verloren gaat. Het is maar dat je het weet en big brother is watching you!

Geen opmerkingen: