zondag 23 december 2012

Moderne kerstkado's


Hoewel ik het graag zou willen - zo zit ik nou eenmaal in elkaar - kan ik niet iedereen zo maar een kerstkadootje geven. Nee, een kerstkaart kan er nog wel van af. Maar dan alleen voor mijn naaste familie en vrienden. En de rest, zoals de collega's en zo? Nou, die geef ik een virtueel kado. Nee, niet dit bericht, een virtuele kerstkaart komt heus nog wel, maar een endorsement op LinkedIn, dát is pas een mooi kerstkado!

Tot voor kort kon je iemand op LinkedIn alleen nog maar een officiële aanbeveling geven, maar dat komt nogal slijmerig over en bovendien zou de ander zich verplicht kunnen voelen om er ook een over jou te schrijven; dat wil ik anderen niet aandoen....

Een schouderklopje voor een vaardigheid die iemand bezit, dat is een stuk laagdrempeliger en lijkt me een uitstekend kerstkado: een complimentje op z'n tijd, daar lijkt me niets mis mee! En als ik je nog niet geëndorst heb, maak je dan geen zorgen, het is nog een hele klus om iedereen die schouderklopjes te geven!

Geen opmerkingen: