zondag 24 februari 2013

Zakenvrouw in de dop


'Mamma, Anna en ik hebben een fout ontdekt in de atlas'.
'O ja?'
'Ja, kijk maar, hier staat Espahan in plaats van Esfahan'.
'Je hebt gelijk, dat moet je maar even melden bij de uitgever van de atlas, dan kunnen ze dat bij de volgende druk verbeteren.'
'Krijg ik daar dan geld voor?'
'Nee, dat denk ik niet, maar het is toch al mooi als die fout uit de atlas is? Daar hebben we dan toch allemaal plezier van?'
'Nou, als ik geen geld krijg ga ik het niet melden hoor. Moeten ze zelf maar beter opletten.'

Iets in mij zegt dat mijn dochter later niet als eerste in de rij zal staan voor vrijwilligerswerk...

6 opmerkingen:

katharina zei

Mijn atlas?
Het is toch eervol en gewetensvol fouten te melden. Ben ik zo ouderwets??

Festina Lente zei

Nee hoor, niets ouderwets. Je belangeloos voor de maatschappij inzetten is juist heel modern... (maar daar zal M. nog wel achterkomen!)

Wim zei

Er is toch ook een Espahan in Iran?

Festina Lente zei

Sorry, dat moet toch echt Esfahan zijn (of Esphahan of iIsfahan)

Wim zei

Op deze kaart is het 1321 km, of 14 uur en 32 minuten rijden van Isfahan naar Espahan.

http://mapcarta.com/12615896



Festina Lente zei

H, mooi gevonden. Plaats kende ik niet. Maar in de atlas stond Espahan De plaats van Esfahan...