zaterdag 24 augustus 2013

De ontdekking


Weet je nog dat ik een jaar of twee geleden zo enthousiast vertelde over de app Radio Gemist van de VPRO? Welnu, die is er niet meer, of in ieder geval wordt-ie niet meer verder gevuld. Balen voor deze radioluisteraar-van-programma's-op-het-moment-dat-ze-dat-zelf-wil.

Enkele weken geleden kwam er een mededeling dat je voortaan de podcasts van je favoriete radioprogramma's maar moest downloaden. Hmm, getsie, en dan je iPad dus weer iedere keer aansluiten op je PC om ze op te halen.

Wat dit meisje toen echter nog niet wist, maar nu wel, was dat er een app podcasts bestaat, waarmee je de podcasts kunt binnenhalen zonder je tablet op de computer aan te sluiten. Wat een uitvinding! Ik ben er nu al enkele weken de trotse gebruiker van.

En de mooiste ontdekking die ik daarop deed vind ik de podcasts van de Literature Late Night shows met interviews met schrijvers over hun nieuwste boek door Abdelkader Benali en Oscar Kocken van de Bibliotheek Den Haag.

Ik kijk er iedere keer weer van op hoe de vernietiging van het één de ontdekking van het ander mogelijk maakt. Een wreed, maar uiteindelijk tóch mooi mechanisme.

Heel erg bedankt, VPRO, voor het teloor laten gaan van de app Radio Gemist.

Geen opmerkingen: