woensdag 27 november 2013

Ziek geniale systemen


Meestal is het verfrissend, maar soms ook lastig als je kinderen allebei op een verschillende school zitten. Gisteren bijvoorbeeld. Allebei de kinderen waren ziek.

Bij de ene school moet je je kind via de site ziekmelden, en dat elke ziekdag, zonder voorgeprogrammeerde datum, dus je moet 's ochtends vroeg - niet mijn helderste tijd - in allerijl op zoek naar de juiste datum en dan nog wat gegevens handmatig invullen die je niet direct paraat hebt, zoals de precieze klas van je kind.

Bij de andere school moet je béllen dat je kind ziek is, niet elke dag, maar één keer en een briefje met handtekening aan je kind meegeven als het weer beter is. De datum hoef je niet te kennen, maar het duurt toch wel even voordat ze de naam van je kind en de klas waar hij in zit bij elkaar gevonden hebben.

Ik hoop maar dat het goed gegaan is. Gelukkig was ik zelf (nog) niet aan bed gekluisterd.

Ten gevolge van de ongetwijfeld geniale ziektebureaucratie.

2 opmerkingen:

Strangebrew zei

Ik mag bellen ( voor mezelf bijvoorbeeld) naar het centraal bureau en die geven het dan door aan de vestiging waar ik werk. Als ze de telefoonrekening hebben betaald... :) Echt waar !

Als ik het eerste uur leerlingen kwijt ben, kan het even duren voordat ik hoor of ze ziek zijn.
Op dit moment is er trouwens eentje echt kwijt overigens...hoop dat ie zich snel meldt.

Beterschap bij jullie thuis! X

Festina Lente zei

Ha, ha, dat zijn echt geavanceerde systemen ;-)

Iedereen is weer beter hier, ik hoop dat jullie verlorene zich ook weer gemeld heeft! (als de telefoonrekening betaald is...)