zondag 8 december 2013

Het oog van de basilisk


Altijd leuk, cadeautjes in december. Dus ik nam het cadeau van de NRC met beide handen aan: gratis de e-bookversie van Het oog van de basilisk van Jan van Aken. Het enige wat ik hoefde te doen is m'n e-mailadres te geven en aan te vinken dat ik de nieuwsbrief van de NRC voortaan wil ontvangen.

Mooie deal toch? Want als je een nieuwsbrief hebt ontvangen, kun je 'm meteen weer opzeggen; een afmeldmogelijkheid is immers verplicht. En als je 'm toch wilt laten komen, ontvang je gratis nieuws met links naar gratis NRC-artikelen. Daar is niets mis mee, behalve dat ik via Facebook ook al lid ben van de NRC.

Of ik me nu toch geen slachtoffer voel van vrijwillige spam?

Nee, want ik heb dit zelf overwogen en erin toegestemd. En dat is tegenwoordig al heel wat. Waar het boek over gaat? Hieronder de samenvatting:
In de nadagen van het Romeinse Rijk onderneemt soldaat Epiphanius Rusticus, gewezen Meester der Oorlogswerktuigen en berucht dronkenlap, gedesillusioneerd de terugreis naar Rome. Hij heeft de grootste veldslag aller tijden meegemaakt, maar de strijd tegen de Hunnen bracht hem niet de roem die hij verwachtte. Dwalend door zijn geteisterde geboortestad denkt hij terug aan zijn jonge jaren, toen hij met zijn vrienden legendarische drinkgelagen aanrichtte in de Ezelswijk.


Het puttertje moet maar even wachten.

Geen opmerkingen: