vrijdag 4 juli 2014

Co-bomen


Sinds gisteren is Co-bomen voor mij geen stichting meer, maar een werkwoord. Want wat hebben we gebeuld gisteravond!

Al het onkruid (vooral brandnetels - ik ben me er weer pijnlijk van bewust waarom ze zo heten) en alle dode takken in de boomgaard genaamd de Hoefijzer verwijderd om het pad vrij te maken om de pruimen te gaan plukken. Wat een feest was het om dat met z'n allen te doen! En dan gezamenlijk te pauzeren in de boomgaard met een pilsje en een wijntje erbij op zelf gemaakte banken (boomstammen). Met allemaal toffe mensen. En niet eens allemaal uit Lent, maar ook uit Nijmegen, Beuningen en Groesbeek.

Geen pruimen gegeten dan? Jawel, een paar. Ze zijn nog net niet helemaal rijp, maar wat hangen er veel vol verlangen te wachten om geplukt te worden.

Van de weeromstuit ben ik gisteren meteen ook lid geworden van Wijmegen, een club die goede dingen (zoals het afval opruimen op de waalstrandjes) bedenkt voor Nijmegen.

I feel good ♪ (maar of ik straks nog tijd over heb om te bloggen?)

Geen opmerkingen: