vrijdag 15 juli 2016

Daar had ze me mooi te pakken!


Paulien Cornelisse, met haar college voor de DWDD Summerschool, waarin ze in haar 'vrolijke doch informatieve spreekbeurt' over taalfouten al in een van haar eerste zinnen achteloos 'dan besef je je' uit haar mond liet rollen.

'Nou, dat is ook lekker, in een college over taalfouten zélf een taalfout maken', zei ik tegen mijn man.

Toen ze een minuut of 10 verder in het college was, zei ze dat er natuurlijk van die zeikerds thuis zaten, die tegen de televisie geroepen hadden, dat ze zelf een taalfout had gemaakt in het begin, door zich te bedienen van de foutieve uitdrukking 'ik besef me'.

Oei, wat voelde ik me betrapt als taalnazi....

Om het goed te maken mag je van mij voortaan best 'hun hebben' zeggen hoor! Niks mis mee.

Geen opmerkingen: